Ohlédnutí za školním rokem 2013/2014
Školní psycholožka a kariérová poradkyně Mgr. Zita Konvičná vycházela při své činnosti z navržené koncepce a plánu práce zahrnující systematickou poradenskou podporu vzhledem ke škole a žákům v oblasti vzdělávání, kariérového rozhodování žáků, uplatnění vycházejících absolventů na trhu práce, integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, prevence školní neúspěšnosti a předčasného odchodu žáků ze vzdělávání, s tím související prevence sociálně patologických jevů.
Z plánovaných aktivit se podařilo zabezpečit přenos informací o službách školního psychologa a kariérového poradce všem žákům, pedagogům a rodičům na webových stránkách školy, prostřednictvím nástěnky na chodbě školy a rozhovory se zákonnými zástupci v rámci třídních schůzek.
Žáci byli systematicky vedeni k zodpovědnosti za výsledky svého vzdělávání a k celoživotnímu vzdělávání, k osvojování klíčových dovedností nezbytných pro život a práci (komunikace, rozhodování, týmová spolupráce aj.). Byla poskytována preventivní i aktuální pomoc žákům se vzdělávacími a výchovnými problémy v rámci individuálních setkávání u školního psychologa (optimalizace učebních metod, zvyšování motivace, sebevědomí, korekce chování, spolupráce s vyučujícími, třídními učiteli, rodinou). Byla věnována péče žákům s problémy osobnostními, rodinnými, sociálními a ohroženými sociálně patologickými jevy. V rámci setkávání s pedagogy byla realizována poradenská práce s žáky se SVP. Zabezpečována komunikace s rodiči, žáky, pedagogy, vedením školy. Probíhala spolupráce se specializovanými poradenskými institucemi a dalšími sociálními partnery – PPP Prostějov, IPS při ÚP Prostějov, s Fondem ohrožených dětí v Prostějově, s OSPOD Konice, atd. Průběžně se uskutečňovala účast ve vzdělávacích a metodických aktivitách pořádaných Olomouckým krajem a DZS (Dům zahraniční spolupráce).
Realizované činnosti byly zabezpečovány individuálně a skupinově. Skupinová setkávání probíhala dle harmonogramu ročních skupinových činností pro školní rok 2013/2014, a to u prvních a vycházejících ročníků, aktuálně pak i v jiných třídních kolektivech dle potřeby, zejména na základě podnětů třídních učitelů. U žáků vycházejících ročníků se jednalo o plnění následujících cílů: sebepoznání schopností a pracovních vlastností na základě pracovní psychodiagnostiky, sebehodnocení, ujasnění budoucích perspektiv, profesních a společenských kontaktů, orientovanost na trhu práce, prohlubování vztahu k celoživotnímu vzdělávání, příprava pro vstup na trh práce (kontakt se zaměstnavateli, informace, životopisy EU, žádosti o zaměstnání, přijímací pohovor, navození fikce výběrového řízení). Během školního roku se uskutečnilo 31 skupinových a 82 individuálních setkání se žáky.
Začátek nového školního roku 2014/2015
Během prvních dvou týdnů nového školního roku se setkali naši žáci a studenti prvních ročníků se školní psycholožkou a kariérovou poradkyní Mgr. Zitou Konvičnou. Byli seznámeni s činností a službami školního psychologa a kariérového poradce na škole, upozorněni na úskalí přechodu ze základní školy na školu střední a mohli si vyzkoušet formou dotazníku, zda se umí správně učit. Těm, kteří v dotazníku správného učení dosáhli velmi nízkého hodnocení, byl nabídnut kurz strategie učení.